wtorek, 3 marca 2015

Lekcja biblioteczna

     24.02.2015 r. godz. 10:15

  Lekcja biblioteczna dla klasy IIIc Szkoły Podstawowej Nr 160 w Łodzi. Temat: Jak powstaje książka. Prezentacja multimedialna ciekawie przedstawiająca proces powstawania książki. Dodatkowo czytane były fragmenty książki "Jak powstaje książka", którą napisała Anna Sójka. Ilustracje do tej książki wzbogaciły bardzo omawiany temat.



 Po lekcji bibliotecznej uczniowie samodzielnie wybierali sobie książki, pisali i rysowali na tablicy, która zawsze cieszy się wielkim zainteresowanie. Były też inne zabawy biblioteczne.






 Po zajęciach w bibliotece udaliśmy się do Działu Info. Podczas pogadanki uczniowie dowiedzieli się jaki księgozbiór gromadzi Dział i dla kogo jest przeznaczony. Podczas rozmowy przedstawione zostały różnice między biblioteką dla dzieci i biblioteką dla dorosłych. Dzieci chętnie oglądały czasopisma wyłożone na stolikach. Dużym zainteresowanie cieszyły się wystawione prace Pani Anny Hertmanowskiej.



Kolejny punkt naszego dzisiejszego spotkania to Dział Gromadzenia, a konkretnie Wystawa kwiatów malowanych techniką akwareli przez Pana Mariusza Gosławskiego.  Podczas pogadanki uczniowie poznali tę ciekawa technikę malarską a także inne techniki, dzięki którym takie dzieła mogą powstawać. Dzieci dowiedziały się także jak należy się zachowywać zwiedzają takie wystawy. Mówiliśmy również o innego rodzaju wystawach, gdzie zachowanie na nich może być inne. Zajęcia bardzo ciekawe i dynamiczne. Wystawa bardzo się podobała.







Introligatornia

 "Introligatornia" to trudne słowo do wymówienia dla dzieci, jest to po prostu lecznica dla książek To co się tam dzieje jest bardzo ciekawe. Tajniki pracy introligatora mogli zgłębić uczniowie klasy III c Szkoły Podstawowej Nr 160 w Łodzi. Oglądaliśmy maszyny, które razem z paniami introligatorkami sprawiają, że zniszczone książki otrzymują drugie życie, stają się znowu ładne i czytelnicy mogą je z przyjemnością czytać.
Zainteresowanie pracą introligatora i samą introligatornią było wielkie. Uczniowie patrzyli i słuchali z uwagą.